connies

Direktlänk till inlägg 24 november 2014

TVD-tag

Av Cornelia - 24 november 2014 18:00

Anledningen till att jag gör denna är att vid denna tid imorgon (skriver det på söndagen) kommer jag bara ägna mig helhjärtat åt matte. För det är ju så viktigt att kunna matte. Lol pluggar matte enbart för att få ett bra betyg inte för att kunna skiten.

 

1. Hur upptäckte du serien? 

Becca tipsade om den! Sen kollade vi på några avsnitt och jag älskade den!

2. Favorit karaktär? En karaktär du hatar?
Katherine är helt klart en favorit. Däremot gillar jag inte Enzo för han e så sjukt jobbig och man vet inte vilken sida han står på. Jeremy är också sjukt jobbigt ibland när han ska spela hjälte. Seriöst han är typ en liten pojke haha.

3. Favorit säsong?
Tror ettan för att den var den första och där allt börjar. Tvån tyckte jag blev överdriven med varulvar och fyra kommer jag inte ihåg så mycket ifrån haha. Senil. Älskar dock femman och det jag sett av sexan.

4. Team Delena eller Stelena?

 Delena forever and ever   

5. Stefan eller Damon?
Båda tycker båda är sjukt snygga vilket är ett stort plus dessutom är som helt amazing så kan inte välja haha.

6. Favorit avsnitt?
Lol vem kommer ihåg avsnitt? Tänker inte på sånt typ men en kan ju vara när Delena händer.

7. Favorit skådespelare i serien? Favorit skådespelerska?
Tycker alla skådepelare är sjukt duktiga. Nina Dobrev och Katerina Graham är riktigt bra!

8. Om du var en vampyr skulle du dricka från människoblod eller djurblod?
Både och tror jag. För tycker inte att det är någon större skillnad på djur o människor.

9. Vad vill du helst va vampyr, varulv, hybrid, eller en häxa?
Vampyr eller häxa, gärna en blandning. Tycker inte om varulvarna i serien för tycker de är sjukt överdrivna. Men en häxa är så jävla mäktig men vampyrer är odödliga. Lite svårt att välja.

10. Din favorit sång i serien?
I ett avsnitt var Let Her Go med Passenger med så det är typ den enda låt jag kommer ihåg.

11. Vem är din favorit bov?
Om Klaus räknar som en bov så helst klart Klaus! 

12. Första tanken när du såg serien?
Ja du vet jag kommer ju ihåg vad jag tänkte för två år sedan...

13. Om du fick va en karaktär vem skulle det vara?
Antigen Elena för att kunna ha både Damon och Stefan eller Caroline för att kunna va med både Damon o Klaus kan inte riktigt bestämma mig. Haha.

14. Vilken superkraft skulle du vilja ha om du fick välja?
Såhär att man kan tvinga folk. Skulle aldrig ha pluggat i resten av mitt liv då. Mohaha

15. Elena eller Katherine?
Katherine lätt!

16. Vem är din crush i serien? 

Damon, Klaus, Elijha, Kai, Alaric, Kol. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 6 december 2014 21:49

Idag läste jag klart Hunger Games triologin. Vet inte vad jag ska säga. Men har nog aldrig varit så berörd av en bok som denna. Jag satt seriöst och grät i slutet, och det har jag inte gjort sedan jag läste den sista Vargbröder boken och då var jag t...

Av Cornelia - 30 november 2014 18:30

Följande händelse utspelar sig när jag och några kompisar sitter och pratar. -Cornelia, har du någon utländsk bakgrund eller är du hel svensk? -Nope, jag är 100% svensk -Omg du kommer bli värsta Sverigedemokraten. Detta är nog något av det me...

Av Cornelia - 26 november 2014 19:15

Igår åt jag tårta, det var gott, hejdå! Nämen allvarligt nu, det var JÄTTEGOTT.  Vi hade nämligen tårtbuffé på teatern igår och jag gjorde den godaste tårtan banan och choklad. Låter gott va? Det var de. Selma gjorde smörgåstårta och Emma hallontår...

Av Cornelia - 23 november 2014 12:22


Gårdagen kommer jag kanppt ihåg för jag sova bort det mesta av den. Men mamma fick med mig ut på en promenad för attse om det skulle få mig att bli piggare. Men nej. Fail nummer 1. Sen när jag kom in la jag mig ner i soffan och sov. Men allt jag kund...

Av Cornelia - 18 november 2014 20:00


Direkt efter Halloween börjar folk genast att längta efter julen, men jag som är julens älskare börjar längta redan i augusti när skolan börjar. Hehe. Detta är vad jag önskar mig.     1. Hittade en sida som hade jättefina smycken, typ dog det fanns...

Presentation

Hej! Mitt namn är Cornelia och inte Connie som det så fint står i bloggnamnet. Jag är en tjej på 16 vintar, går etta på gymnasiet samhällslinjen, Po(v)lare, vänster.
Välkommen till mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards