connies

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Jag är inte deprimerad jag lovar

Av Cornelia - 17 november 2014 21:37

Denna dagen var inte en Cornelia-dag precis. Det hände två positiva saker i dag och den ena var att vi hade sovmorgon idag. Efter den idylliska morgonen var skolan ett måste. Vet inte vad jag ska säga, skola som skola inte direkt det roligaste som finns. Mer att gå från lektion till lektion för att sedan få gå hem för att där ännu bli påmind att det är skola imon. Gillar verkligen inte skolan längre. Trivdes helt hyfsat innan (tja trivs väl helt ok nu med men inte som jag trodde man skulle göra). Hahah liksom man går med typ en klump i magen varje måndag tisdag och onsdag för att man har engelska sedan på torsdagen har vi idrott vilket gör att man har ångest över det också. Sedan på fredagen kan man äntligen andas ut. Fast det är tur att man har en awesome klass som får en att skratta i detta gråa november mörkret, men man kommer ända in på tankar att jag saknar vissa i sin gamla klass(wow trodde aldrig jag skulle säga det där). Haha snacka deprimerande inlägg, men ja detta är mina känslor för skolan. Men jag kommer inte att hoppa av. Har jag skrivit upp i min bok 100 Saker Jag Ska Göra Innan Jag Dör (Snott konseptet från bitchkram jag vet) att jag ska ta studenten så jag jag göra det också. 

Det andra positiva som hände idag var att det var premiär på Historieätarna säsong två, wow detta har jag längtat efter sedan det sista avsnittet i säsong ett sändes. Älskar Eric Haag, skrattar alltid åt/med honom, om vi hade haft honom som lärare hade jag lägtat efter måndagen på frerdagskvällen. 

Sedan kom meddelandet som gjorde att jag inte skrattade längre, fick ett sådant meddelande i fredags också som jag knappt kunde klara av då, och nu kom ett likadant. Ni som vet vad det handlar om kanske tycker att det är ganska fånigt att va ledsen över en sådan sak, men jag tog verkligen åt mig. Detta gjorde att min måndag och helg inte blev den bästa.

Nepp nu ska jag lyssna på Povel(som alltid gör mig glad och sedan sova och hoppas att detta var en mardröm).

Hejdå!

Btw kom på en tredje positiv sak idag: Min kvällsmat! 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 6 december 2014 21:49

Idag läste jag klart Hunger Games triologin. Vet inte vad jag ska säga. Men har nog aldrig varit så berörd av en bok som denna. Jag satt seriöst och grät i slutet, och det har jag inte gjort sedan jag läste den sista Vargbröder boken och då var jag t...

Av Cornelia - 30 november 2014 18:30

Följande händelse utspelar sig när jag och några kompisar sitter och pratar. -Cornelia, har du någon utländsk bakgrund eller är du hel svensk? -Nope, jag är 100% svensk -Omg du kommer bli värsta Sverigedemokraten. Detta är nog något av det me...

Av Cornelia - 26 november 2014 19:15

Igår åt jag tårta, det var gott, hejdå! Nämen allvarligt nu, det var JÄTTEGOTT.  Vi hade nämligen tårtbuffé på teatern igår och jag gjorde den godaste tårtan banan och choklad. Låter gott va? Det var de. Selma gjorde smörgåstårta och Emma hallontår...

Av Cornelia - 24 november 2014 18:00


Anledningen till att jag gör denna är att vid denna tid imorgon (skriver det på söndagen) kommer jag bara ägna mig helhjärtat åt matte. För det är ju så viktigt att kunna matte. Lol pluggar matte enbart för att få ett bra betyg inte för att kunna ski...

Av Cornelia - 23 november 2014 12:22


Gårdagen kommer jag kanppt ihåg för jag sova bort det mesta av den. Men mamma fick med mig ut på en promenad för attse om det skulle få mig att bli piggare. Men nej. Fail nummer 1. Sen när jag kom in la jag mig ner i soffan och sov. Men allt jag kund...

Presentation

Hej! Mitt namn är Cornelia och inte Connie som det så fint står i bloggnamnet. Jag är en tjej på 16 vintar, går etta på gymnasiet samhällslinjen, Po(v)lare, vänster.
Välkommen till mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards